fbpx

055-55-88-507

רוצים שנתכנן לכם טיול חוויתי לארה"ב?

פנו אלינו ויחד נבנה לכם מסלול טיול חלומי שמותאם אישית אליכם. תכנון טיול ע"י מקצוענים - חוסך זמן וכסף ומשדרג את הטיול!

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם

הפארק הלאומי ברייס קניון

ברייס קניון: המדריך המלא

לפרטים על תכנון מסלול חוויתי לארה"ב השאירו פרטים ונחזור אליכם:

האם אי פעם עמדתם בקצה נוף כה עצום וקסום והיסטורי שמעל 10 מליון שנים עברו עליו? ברייס קניון, עם יער צריחי האבן והאמפיתיאטראות הטבעיים שלו, הוא אותו פרק מהפנט מתוך ספר הזיכרונות של כדור הארץ שמזמין אתכם לחוויה חד פעמית.

בתוך החיבוק שלה, צריחי סלע המפוסלים על ידי אומנות “השחיקה” עומדים דוממים מליוני שנים בשמש הרותחת. כל נקודת תצפית ושביל חושפים מגוון נופים מדבריים הצבועים בגווני השחר והדמדומים, ומזמינים את הצופים לעולם שמתריס נגד הרגיל ומצית את הדמיון. זה אולי הזמן לשאול את עצמכם: האם ברייס קניון הוא פלא הטבע האולטימטיבי? הצטרפו אלינו בעודנו חוצים אותו, חוקרים את סאנסט פוינט, לולאת נאוואחו, לולאת האגדות והפטיש האייקוני של ת’ור. ציוני דרך אלה לא רק ממחישים את יופיו השמימי של הפארק, אלא גם מעוררים תחושה של פליאה וגילוי. בואו נצא יחד למסע הזה, נפרום את הנרטיב של ברייס קניון, מחזה של פאר הטבע.

ברייס קניון ידוע בעיקר בזכות מגדלים וצריחים מלכותיים בגוונים עזים של כתום, אדום ולבן. המקום שבו האוויר מתמלא בתחושת פליאה והנופים נראים שמימיים, כמעט שלא מהעולם הזה. זהו הפארק הלאומי ברייס קניון, פלא טבע שאין שני לו השוכן בלב דרום מערב אמריקה. ידוע במבנים הגיאולוגיים הייחודיים שלו, הנקראים hoodoos, ברייס קניון מציע נופים מעוררי יראת כבוד השובים את דמיונם של כל המבקרים בו.

תצורות מדהימות אלה, שעוצבו על ידי הכוחות הבלתי פוסקים של סחף וכפור לאורך מליוני שנים, ניצבות כזקיפים דוממים מעל הנוף, ויוצרות מחזה מהפנט שהוא סוריאליסטי. כשהשמש זורחת ושוקעת, גווני הקניון משתנים, וצובעים את השמים והארץ בפלטת צבעים בלתי נתפסת. הנוף הדינמי הזה, המשתנה ללא הרף אך על-זמני, הוא שמעלה את השאלה: האם ברייס קניון הוא פלא הטבע האולטימטיבי? מנקודות התצפית המדהימות כמו סאנסט פוינט ועד לשבילים הקסומים כמו לולאת נאוואחו, ברייס קניון מזמין את המבקרים להעמיק ביופיו, ומבטיח מסע בלתי נשכח דרך פלאי עולם הטבע. כן, ברייס לא זכה לאותם היחסי ציבור של הגרנד קניון או יוסמיטי פארק, אבל לפחות בעינינו – מדובר באחת מהפארקים הלאומיים המיוחדים בארה”ב.

היכן ישנים בסביבת הפארק

קניון ברייס מציע מגוון אפשרויות לינה לתיירים, החל ממלונות ועד אתרי קמפינג. בתוך הפארק עצמו נמצא מלון “The Lodge at Bryce Canyon”, המציע נוחות מרבית וגישה מיידית לנופים המרהיבים. מחוץ לגבולות הפארק, בעיירות הסמוכות כמו ברייס קניון סיטי וטרופיק, ניתן למצוא מבחר של מלונות, מוטלים ובקתות ברמות שונות. למטיילים המעדיפים חוויה קרובה יותר לטבע, ישנם מספר אתרי קמפינג בתוך הפארק ובסביבתו. חשוב לציין כי בעונת השיא (יוני עד ספטמבר) מומלץ להזמין מקום לינה מראש. עבור אלו המחפשים חוויה ייחודית, ישנן גם אפשרויות ללינה ב”גלמפינג” (קמפינג יוקרתי) באזור, המשלבות את הקרבה לטבע עם נוחות מודרנית. בכל מקרה, בחירת מקום לינה קרוב לפארק תאפשר לכם לנצל את שעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות, כשהאור הטבעי מעניק לנוף גוונים מרהיבים במיוחד.

ברייס קניון: דברים שחשוב להכיר

התחילו את הביקור במרכז המבקרים שבכניסה כדי לקבל מידע עדכני ומפות. משם, המשיכו לנקודת התצפית Sunrise Point לתצפית מרהיבה על הקניון בשעות הבוקר. לאחר מכן, צאו למסלול ה-Queen’s Garden Trail היורד אל תוך הקניון, ומשם המשיכו ל-Navajo Loop Trail לעלייה חזרה. בצהריים, סעו לאורך ה-Scenic Drive ועצרו בנקודות תצפית כמו Inspiration Point ו-Bryce Point. אחר הצהריים, בקרו ב-Mossy Cave Trail לשינוי אווירה עם מפל קטן ונחל. לקראת ערב, חזרו ל-Sunset Point לצפות בשקיעה המרהיבה על הקניון. אם נשאר זמן, השתתפו בתוכנית חינוכית של הפארק או בסיור כוכבים מודרך. זכרו להצטייד במים, מזון, והגנה מהשמש, ולשמור על הטבע במהלך הביקור.

4 נקודות שאנחנו מאוד אהבנו וממליצים לבקר בהן

כל נקודה בפארק הלאומי ברייס קניון היא מרשימה ובעלת נופים ייחודים. יחד עם זאת, ישנן מספר נקודות שאנחנו אהבנו במיוחד ונליץ לכם בחום לבקר בהן כחלק מהביקור בקניון ברייס.

סאנסט פוינט

סאנסט פוינט – Sunset Point, מציע את אחד הנופים הפנורמיים עוצרי הנשימה ביותר שיש לפארק הלאומי ברייס קניון להציע. כפי ששמה מרמז, נקודת תצפית זו ידועה במיוחד בזכות השקיעות המדהימות שלה, בהן השמיים צובעים את עצמם בפלטת גוונים של ורוד, כתום וסגול עמוק. האופן שבו אור השמש ההולך ופוחת משחק על שלל הקפוצ’ונים – אותם צריחי סלע נישאים שברייס קניון מפורסם בהם – הוא לא פחות מקסום. המבקרים מוצאים את עצמם עטופים בזוהר חם, הסלעים מטילים צללים ארוכים ודרמטיים המשתרעים על פני האמפיתיאטרון.

היופי של סאנסט פוינט טמון לא רק בתצוגה השמימית שלה, אלא גם בפרטים המורכבים של הנוף שמודגשים בשעת הזהב. הגוונים והגוונים של הסלעים משתנים עם האור המשתנה, ומציגים לראווה את אמנות הטבע בצורתה הטובה ביותר. עבור אלה המעוניינים לצלם או פשוט מחפשים לטבול את עצמם בפאר הטבע, סאנסט פוינט משמש כמקום אידיאלי. הוא מזמין את כל המבקרים לעצור, להרהר ולהתפעל מפלאי עולם הטבע, ומחזק את הרעיון שברייס קניון עשוי להיות הפלא האולטימטיבי של הטבע, שקיעה אחת בכל פעם.

נאוואחו לופ

בין שלל השבילים המהפנטים של ברייס קניון, בולט באופן מובהק לולאת הנאוואחו – navajo loop, ומציע חוויה שמתמצתת את מהותו של פלא טבע זה. החל מסאנסט פוינט, אטרקציה מרכזית נוספת בברייס קניון, השביל יורד לעולם של זקיפים מתנשאים וצבעים עזים שנראה כי משתנים עם תנועת השמש. השבילים המתפתלים של לולאת הנאוואחו מזמינים הרפתקנים למפגש קרוב עם התצורות הגיאולוגיות הייחודיות של ברייס קניון, ויוצרים סביבה סוריאליסטית שמרגישה כמו לדרוך על כוכב לכת אחר.

לולאת הנאוואחו אינה רק מסלול; זהו מסע בזמן. השביל בן 2.5 ק”מ מתפתל בקטע של וול סטריט, חריץ דרמטי וצר בין קירות סלע מתנשאים שמדהים בגודלו העצום. חלק זה של הטיול מציע תחושה של בדידות ואינטימיות עם הנוף, חוויה נדירה המדגישה את הפאר של אמנות הטבע. ככל שהשביל מתעקל ועולה, המבקרים זוכים לנופים פנורמיים שביום בהיר נמתחים הרחק מעבר לאופק. זוהי חוויה סוחפת המשלימה להפליא חלקים אחרים של ברייס קניון כגון לולאת האגדות, ומבטיחה שכל צעד שנעשה בפארק הלאומי הזה יהיה מלא פליאה ויראה.

פיירילנד לופ

שביל Fairyland Loop, היורד אל לב הפארק הלאומי ברייס קניון, מתגלה כיהלום שבכתר בין שבילי ההליכה המפורסמים של הפארק. מסלול זה, שאורכו 12.9 קילומטרים, מציע בריחה שלווה לעולם שבו הגבולות בין מציאות לפנטזיה מיטשטשים. השביל שזור בנוף מהפנט המעוטר בגווני שמנת, ורוד ורוסט של צריחי סלע מהפנטים.

לולאת האגדות, מעבר לשמה, מארחת ממלכה של יופי שמימי שנדמה שהזמן כמעט לא נגע בה. המטיילים זוכים לחוויה סוחפת, שבה כל פנייה חושפת נופים פנורמיים ותצורות גיאולוגיות שלוחשים את הסיפורים העתיקים על כוחו היצירתי של כדור הארץ. אי אפשר שלא להרגיש חלק מהנוף הגחמני הזה, שבו כל צעד חושף את הקסם הנצחי של הטבע. כשאתם מתפתלים בשביל הזה, זכרו את הפיתוי של הפטיש של תור שהוזכר קודם; גם כאן ניכר יופיו הפיסולי של הטבע, אך בחן עדין שמחמיא למקביליו המרשימים יותר במקומות אחרים בפארק.

שביל קסום זה לא רק שובה את החושים אלא גם ממריץ את הרוח, ומציע חיבור עמוק לעולם הטבע שהוא גם ענווה וגם השראה. The Fairyland Loop מהווה עדות ליופיו חסר התחרות של ברייס קניון, ומזמין הרפתקנים להיכנס לאגדה שהפכה למציאות.

הפטיש של תור

ברייס קניון, הידוע בארכיטקטורה הטבעית הייחודית ומעוררת ההשראה שלו, הוא ביתם של אחת התצורות האייקוניות ביותר הידועות בשם Thor’s Hammer. הפלא המתנשא הזה, הניצב באוויר מתריס על רקע האמפיתיאטרון של הפארק, לוכד את דמיונם של כל מי שמתבונן בו. התצורה, הקרויה על שם דמיונה לפטיש המיתולוגי שהחזיק האל הנורדי, ת’ור, מתהדרת בתעוזה ובפאר שאין שני להם.

המראה של הפטיש של תור על רקע שמי יוטה, במיוחד בשעות הזהב של הזריחה או השקיעה, הוא מחזה שמושך אליו צלמים, חובבי טבע והרפתקנים מרחבי העולם. המבנה המרשים שלו, השוכן בין היופי העדין של הצריחים שמסביב, מציע ניגוד מוחלט המדגיש את האמנות הטבעית המגוונת של ברייס קניון. בדיוק כפי שלולאת נאוואחו מפגישה את המבקרים מקרוב עם פלאי הגיאולוגיה של הפארק, הפטיש של תור עומד כעדות לכוחות הטבע שפיסלו את הנוף הזה במשך עידנים. נוכחותה של תצורה ענקית זו מעוררת תחושה של יראת כבוד, ומזכירה לנו את היופי והעוצמה הנצחיים הטמונים בעולם הטבע הבתולי.

מתי לבקר בברייס קניון

מזג האוויר בקניון ברייס מושפע מאוד מגובהו (כ-2,400 מ’ מעל פני הים), מה שמוביל לתנאים ייחודיים לאורך השנה. בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) הטמפרטורות נעימות, עם ממוצע של 26-28°C ביום ו-5-8°C בלילה. זוהי העונה הפופולרית ביותר לביקורים, אך גם הצפופה ביותר. האביב (אפריל-מאי) והסתיו (ספטמבר-אוקטובר) מציעים מזג אוויר מתון יותר ופחות מבקרים, עם טמפרטורות יום של 15-20°C. החורף (נובמבר-מרץ) קר מאוד עם שלג תכוף, כשהטמפרטורות נעות בין -7°C בלילה ל-4°C ביום. למרות הקור, הנוף המושלג מרהיב. בכל עונה, יש להתכונן לשינויי מזג אוויר פתאומיים. הזמן המומלץ ביותר לביקור הוא בחודשי המעבר – מאי או ספטמבר – כשמזג האוויר נוח, הפארק פחות עמוס, והנוף במיטבו.

Email
Facebook
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Twitter

יצירת קשר

מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזור אליכם

עוד מהבלוג שלנו

ביקור בארץ איימיש

איימיש: המדריך המלא

האיימיש הם קבוצת נצרות אנבפטיסטית שהתפתחה באירופה המערבית במאה ה-16, כחלק מהתנועה הרפורמית ששאפה לחזור לנצרות הפשוטה והמקורית. במהלך המאות ה-17 וה-18, רבים מהאיימיש עלו לארצות הברית בשל רדיפות דתיות

קרא עוד »